04 april 2011

Update Deluxe: en helg i detta varma mars

Detta var alltså helgen 25-27 mars, lite försenat bara efter att internet strejkat i 8 dagar. Spenderade helgen i Accra, vilken bjöd på födelsedagsfirande i form av middag, trevligt sällskap och dans och följdes sedan av bad, sol och fotboll!



Fixade överraskningsmiddag för Corinne(klädd i svart i mitten) som fyllde 22 år, festade sedan vidare på Twist. Värmen höll i sig hela natten lång, en enda lång sommar är vad jag upplever här!



Nästa dag chillade jag, Ellen och Camilla på Shangri-La hotells pool area, åt pizza, drack färskpressad ananasjuice och blev brun, gött va de!



Sedan drog jag och Camilla vidare downtown och mötte upp med ett gäng kompisar för att se Elfenbenskusten möta Benin på Ohene Djan Stadium. Elfenbenskusten besegrade Benin 2-1 och med all rätt. Benin gav dock bra motstånd. Staduimet levde i sång, trumslag, dans och mini-vuvozelas och när det blev mål brast stadiumet ut i ren och skär lycka! Nu är det avbockat på att-göra-listan; kolla fotbollsmatch live i Ghana.


Så detta var en varm helg i mars, som för övrigt heter Otsokrikri på Ga, som bringar sommarkänslor på hög nivå. Det minner om dem veckor av tropisk värme som vi hade i Skåne förra sommaren, hetta dygnet runt. Underbart!

2 kommentarer:

marirose sa...

Försöker föreställa mig stämningen på fotbollsstadium. Vad mer har du på din lista Sophia?

Anonym sa...

Min hand ser ut som en klo...varför? /Ellen