04 april 2011

Uni-life and other thoughts


CoffeeCue alternativt Breakfast Place är stället att hänga på, sjukt god ice coffee(!!!) äggmacka, tonfiskmacka och legendariska pannkakor med choklad. Yum! Intill ligger Akuafo Halls canteen, där kan man köpa en rejäl lunch för 2-3 cedi, mindre än 12 kr. Vi har de bra vi på campus, här är det lättare att finna mat och snacks än att finna kurslitteratur på biblan. Jag gav upp idag, det där med att finna böcker. Trots att det är en sval dag utan sol (ca 28 grader, jag hade jeans och tröja på mig) orkade jag knappt ta mig runt campus på mina svaga ben. Jag tror det är dags att börja träna. Tar nya tag imorgon, med kurslitteraturen alltså, träningen får vänta, haha.


Ellen och Radek. Radek, han sa att Tjecker gillar att klaga, så när vi frågade honom om hur han mådde, hur resan under helgen varit och om maten smakade bra, svarade han bara 'not bad'. Skön kille han, aldrig super excited men inte heller på dåligt humör. Om ni undrar varför Ellen ser lite frågande ut på bilden så besök hennes blogg och fråga http://www.ellenfurst.blogspot.com/


Visste ni att....12:04 idag skulle solen stå rakt ovanför Accra, och jag skulle haft den mest minimala skuggan, kanske i hela mitt liv, sorgligt nog lyste inte solen idag, för första gången på fleeera veckor. Vad är oddsen?

1 kommentar:

marirose sa...

Men det blev en fin skuggbild.