04 april 2011

Jag har kolera...

Jag tycker det är superkul att få kommentarer från er läsare, för jag ser ju att ni faktiskt besöker bloggen. Jag ser dig Ivana i Schweiz, Hanna som reser runt i Syd Amerika, ena veckan, Peru, andra Bolivia, jag ser er Leni och Iz i Storbrittanien och sedan är de någon/några från Polen, Malaysia och Japan som regelbundet besöker bloggen. Toppar listan gör ju Sverige! Men vem är ni? Lämna gärna en liten kommentar, om det är något speciellt av Ghana som ni vill se eller så.
Hoppas ni ser hur jag stirrar intensivt på er!!

Rekordet för mina Ghana-inlägg är 7 kommentarer och gissa när jag fick dem? Jo när jag var sjuk och låg på sjukhus. Därav min titel på detta inlägg, och ja det är sant jag har kolera. Det är ett cholera outbreak i Ghana så jag har lyckts få det! Så nu ska vi se om ni lyckas toppa det??? :D haha!


Update: Pappa uppskattade inte mitt skämt om koleran så nu måste jag stryka det jag skrev. Men jag tycker fortfarande att min titel är lite catchig! Jag har alltså inte fått kolera, förlåt om jag lurade någon i onödan och gjorde någon orolig...jag ville bara locka kommentarer, haha, jag sitter här o skrattar gott för mig själv!

8 kommentarer:

Anonym sa...

Det är faktiskt inte Ivana denna gången, bara jag. / F

marirose sa...

En mild variant hoppas jag - kolera alltså. Det är inte lätt att önska sig specifik rapport från din vistelse för den är redan händelserik och intressant att läsa så spontant ser man bara nyfiket fram emot nästa inlägg. De tre senaste dagarna har varit vårlika i Malmö. Med sommartid har vi ljust nästan till halv nio om kvällen. Knopparna på buskar och träd börjar svälla och vi människor här uppe i nord börjar andas lättare. Hälsningar till er alla,pappa,Nikoi, Marilyn och till Sophunny!

Anonym sa...

Haha ovanligt elakt skämt för att komma från snälla Sophia! :) Tur att du är frisk o kry. Just nu är jag i London och njuter av lite vårväder. Underbart! Vi får höras när jag är tillbaka i Lund igen. Tusen pussar / Anna B

Anonym sa...

haha sophia! du börjar bli som de riktiga bloggarna o hittar på skandaler för att få fler läsare ;) illa!

det kan ju inte va någon hemlighet att jag är din största stalker här på bloggen iallafall ;) det hade varit kul att läsa om en typisk vardags-dag tycker jag! om du har sånna ;) Se lite från huset kanske, eller området där du bor :) helst hade jag ju velat sitta i fickan o se allt! men bloggen får funka till den dag då jag kommer ner o hälsar på dig :)
PUSS <3
Ash

Anonym sa...

Hej fina Soph!
Jag måste erkänna att jag varit sämst på att kommentera din inlägg. Men du ska veta att jag tycker det är super kul och följa dig på din blogg.
Njut av resan och så ses vi i sommar!!

många pussar/ Ivana

Anonym sa...

Har inte varit på din blogg på länge så nu hade jag massor att läsa. Du tycks leva det ljuva livet och det är du också värd trots ditt skämtande om kolera. Jag höll på att sätta teet i vrångstrupen när jag läste det.
Nu kan man se vilken färg det ska bli på tulpanerna som kommer och påskliljorna är också pågång.Det är VÅÅÅÅÅR.
Kram mamma

marirose sa...

Det finns en bra bok med mustigt språk: " Kärlek i kolerans tid" av Gabriel García Márquez.
Stormvindar under helgen med sol och klar himmel, men idag söndag viss stiltje och stan och parkerna fylldes med glassätare. Var hos Hanna, som alltid i högform,klurig, rolig och uppfinningsrik, på övernattning fred- lör. Ny arbetsvecka imorgon. Hälsa de övriga. Kram R-M

leni sa...

ha,ha,ha! Du sag for glad ut for att ha kolera sa nasta gang du spelar teater far du ha ett foto som passar diagnosen.
Har pask lov nu och det ar saaaaa skont och ingen kurs att slava over for den ar inlamnad.Har fortfarande inte hort ngt och no news are good news.
Var pa IKEA igar och kopte ett skriv bord sa nu har jag blasor pa ena handen av allt skruvande men jag fick ihop den med Isabellas hjalp. Ibland sager hon 'hur ska du klara dig nar jag aker ivag till univerity?'.
Idag var jag och Iz i Cambridge och shoppade klader, jag fick tag i ett par byxor, en kjol och en t-troja och Iz en massa t-trojor.
Marcus gar pa fotbollsskkola om dagarna och gor sista dagen imorgon da jag ska vara hemma och reda i roran som jag alltid tycks forsoka reda ut.
Vi hade 23 grader i helgen och nu 10-12. Fy tusan!!!
Kram fran Brampton