25 april 2011

Små tankar från Pawpaw Avenue!

Påsken passerar obemärkt förbi...helt ok, även om jag saknar stora goda middagar hemma hos mamma. Har iofs redan börjat knåpa på trerättersmenyn tills det att jag kommer hem. Lax, nypotatis och cremefraiche och dillsås till huvudrätt, bara så du vet mammi! ;) Marilyn står för tårtan hoppas jag!


Pratade med halva släkten på skype häromdan, morfar var också med. När dem satt där och jag satt här fick jag en liten känsla av hemlängtan. Samt att jag besökte flygplatsen två gånger förra veckan gav också upphov till lite hemlängtan. Men det passar kanske bra att känna så nu när det är nästan exakt en månad kvar av min vistelse. Tiden kommer gå snabbt, precis som alla andra månader har gjort hitintills.


Coolt var det att ha morfar på skype, han satt mest o log då han inte hörde vad jag sa. Moster Rose-Marie sa att vi skulle skaffa dator till morfar till vintern så man lättare kan hålla kontakten. Tänk vad coolt, 80+ morfar på skype! På hans tid fanns de väl knappt telefon!


Vill tacka för era kommentarer, blir så glad när ni skriver en liten snutt!:) Förresten, vem är du/ni i Malaysia? Fortfarande ett av mina stora mysterium!


Jag gillar kontrasterna här i Ghana, det är så tydligt ibland. Jag skrattar alltid för mig själv när jag ser en flock getter springa över dem tungt traffikerade flerfiliga vägarna, korsandes mellan diverse fordon.


Hoppas ni alla haft en bra påskhelg!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Du vet att vi gillar att ställa till med matkalas så det blir inga problem.
När jag var ute och tågluffade skickade man vykort som ibland kom fram efter man själv kommit hem.
Kram mamma

marirose sa...

Ja, du skall tro våra smaklökar utsattes för mycket gott hos mamma på skärtorsdagskvällen. Och trevligt hade vi som vanligt. Huvudvärk som kom och gick under påskdagarna hindrade mig inte att vårdebutera på mina rullor. Alla tiders. Ja, tiden går fort Sophia och du har verkligen tagit ut svängarna. Och så hinner du lite till. Kram R-M