25 februari 2011

en vecka av frustration

Usch! Denna vecka, frustration, frustration, frustration! El, internet, vatten, basic necessities of life...typ. Vilka stressmoment. Och on top of that, värme som gör en matt som bara den. Man orkar knappt sitta vaken på lektionerna för att värmen får en att vilja lägga sig ner, slänga ner ögonlocken, slappna av i hela kroppen och återfå energi. Men värmen, jodå jag gillar den, den ÄR underbar och skön och härlig. Att , i mån av tid, kunna åka till stranden och njuta, ta ett dopp, en drink, och en blunder. Jodå, det är bra här, men när droppen faller som för bägaren att rinna över då hjälper inte värme, sol eller annat fint.

Tog en promenad i eftermiddags, efter att jag kommit hem från Uni, jag gick ner för gatan här i Bewaleshie och inhandlade en glödlampa till min fina lampa, samt ett par flipflops, bra att ha när man springer upp o ner i huset och i trädgården. Nu håller solen på att gå ner, ännu en kväll här i Accra. Jag sitter på terassen, det fläktar, internet funkar, elen likså. Och vattnet, inte att förglömma, pumpas numera upp och ut i handfatet. Total lycka, de må jag säga.

Imorgon blir en tidig morgon, då bär det av till Volta region redan kl 5. Kommande bilder får tala om hur resan blev, förhoppningsvis fantastisk!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tänk så beroende vi är av el och så sårbara!
Vi bör uppskatta lyckan av att bara kunna trycka på knappen så tänds ljuset eller vattenkokaren sätter igång.
Ser framemot att få höra om resan till Volta-området.
Kram mamma

marirose sa...

Instämmer med mamma! Kram R-M