23 april 2009

Smoothie time:)

På sommaren blir jag alltid så himla sugen på smoothie. Den är uppfriskande, full med vitaminer och även lite mättande. Min favorit är hallon, men i år tänkte jag att jag skulle bredda mina smoothie-vyer! Det här recpetet brukar jag använda till ett glas.

Bas:
ca 1½ dl naturell yogurt ev. vaniljyogurt om man vill ha en sötare smoothie!
1/3 mogen banan
1 tsk florsocker, om man vill göra den sööötare
........
ca 1 dl hallon...men, detta kan alltså bytas ut mot, jordugubbar, blåbär, mango, ananas, passionsfrukt m.m

Mixa allt i en mixer, funkar säkert med stavmixer också. Om smoothien blir lite för tjock för din del, add some more yoghurt! Häll upp i ett glas, Klart!:)

1 kommentar:

Energia sa...

mmmm... låter smaskens!!
Brukar själv inte göra smoothie, men nu blev jag inspirerad!