27 januari 2009

notorious E-X-AM

Den, 26/1 2009 har länge varit det ökända datumet i min kalender; EXAM! Och igår var dagen kommen. Jag åkte till biblan vid 11 för att hinna trycka in så mycket så möjligt innan, sedan kvart i ett gick vi till salen där vi skulle sitta i 3 timmar. Några minuter i ett skläpptes vi in i rummet, vår handledare var den strikta Penny, idag med illrött läppstift för att ge ett ännu hårdare intryck (Hade först tänkt o skriva hennes efternamn för det har en väldigt välklingande ton i mina öron, hon upprepar det ofta, men det har förekommit varningar om att inte skriva ont om lärare på sidor som facebook, för det finns lärare även där, jag tänkte det kanske innebär bloggen också, vill inte bli påkommen) Vi fick några få instruktioner och sedan väntade vi till prick prick på sekunden prick ETT. Då startade vi. 20 minuter in på lektionen började folk lämna in sina papper och gå. Hon hade nämnt något med en halvtimme att man kan blablabl, jag orkade itne lyssna. Tydligen var instruktionen att man kunde få lämna in sina papper inom 30 min och sedan få gå och om stannar är man stuck till 4 oavsett om man blir klar klockan 3. Halv hade hälften av klassen lämnat rummet. Nä, tänkte jag jag kan ju inte baila efter 30 min, hade bara hinnit med en fråga, så jag satt kvar...

Halv 4 var alla klara förutom en kille som verkade skriva en hel bok. Klockan tickade sakta på och när den närmade sig 15.50-15.55 trodde jag att hon skulle släppa oss... Men NEJ dem sista 3 minutrarna stod hon och stirrade på klockan tills sekund visaren hade slagit prick 4, då hon vände sig om och sa, Yippi, the exam is now over! (and probably, you all failed) med hennes glada sarkastiska röst.

Har lite svårt att inte göra miner (himla med ögonen, sucka) när sådana människor är i farten. Men sen blir man så hemskt trevlig i England, mycket "thank you, bye, sorry, sorry, sorry" speciellt om man lägger på den lite brittiska accenten så känner mig sig nästan snorkig.

Det är inte sant att hon sa så (you all failed) men jag hörde henne säga det...hmm

3 kommentarer:

Ulla McKnight sa...

Congrats!!!

Anonym sa...

Hon har säkert ett jättetåkigt liv. Och ditt är och kommer att bli ännu bättre.
Kram Mamma

Anonym sa...

hoppas det gick bra för dig!