28 januari 2009

aaaaalmost, almost baby!

Gårdagen började bra med en fin joggingtur i parken, solen sken, vårvärme och en lätt varm vind. Perfekt väder helt enkelt. Tog sedan några ärenden i stan, köpte nya fotbollsstrumpor bl.a. då jag skulle ha min första träning igår kl.7 med afc Wimbledon. Jag tog bussen dit vid 6 för jag var osäker på var stället låg. Busschauffören guidade mig och sa var jag skulle hoppa av. Jag gick och gick frågade och frågade. Ingen visste säkert men pekade längre och längre ner, till slut gick jag vid sidan av en motorväg och var nu påväg från stället som kartan pekade på och från Kingston. Jag gav upp efter 40 min, skickade ett sms till Fredde "jag är vilse" och började leta efter rätt väg att ta mig till bussen. Väl hemma besviken & irriterad, var det uppståndelse i rummet brevid, mina grannar är äkta r n'b-tjejer och att då Ne-Yo kom till Ocena igårkväll var typ det största dem kunde tänka sig. Förutom att Bustarhymes, Sisqo och Fabolous varit här så skulle nu nu-tidens stjärna uppträda. Jag tänkte what-a-heck jag drar också. Pratade med Valery(Ghanian, måste nämnas) och vi skulle vara klara vid 9, jag var klar 21.15 hon 22.30(Ghanianer är ALLTID sena) Oh well, när vi kom till Ocena sträckte sig kön ca 200-300 meter. Good God! Vi q-jumpade, men gav upp 1½ timme senare, Ne-Yo wasn't worth my time baby. Freezing cold, ingen jacka(jag vet dumt!) och OM vi skulle kommit in hade det varit packat, PACKAT, jag tror inte jag hade sett honom i vilket fall.
Så, jag var nästan på träningen, jag var nästan på ne-yo's konsert, stod iallafall i hans KÖ in till hans konsert, vad mer kan jag begära?
Life is glamorous isn't it?

2 kommentarer:

Astrid sa...

haha, vissa dagar b´lir sådär, helt fel, inte alls som planerat och alldeles ofullständiga! men sånna dagar tar också slut :)

Anonym sa...

naj vad synd med träningen =( hoppas du kommer dit nästa gång!