13 december 2008

So this is christmas


Idag är de Lucia, en av de finaste dagarna på året tycker jag när det kommer till högtider. Jag hoppas att alla ni som har chansen går till någon kyrka nära er och njuter av de fina sångerna, för det är när man inte kan som man vill det allra mest. Svenska kyrkan i London hade sålt slut på sina biljetter, det var tydligen fler än jag som ville se luciatåg, jahaja...

Så vad ska då dagen utnyttjas till, ja man får se till o utnyttja varje dag för en dag står man där och undrar varför man inte gjorde si eller så, eller tog chansen då istället för nu.

Vaknade vid 11, har suttit och analyserat en statute/act(=lagstadga/författning) som handlar om... ne, vi skippar de, hade skrivit en hel liten lång uppsats om man skulle förstå. Det regnar ute, men funderar på att ta en runda på stan för o hinna med sista julklappsinköpen. Inte många dagar kvar nu, måndagen är jag upptagen hela dagen, tisdag är de plugg inför provet som gäller och onsdag ja då åker jag och vill inte stressa. Så idag är the day to to some xmas shopping, precis som ALLA andra, det kommer vara smockfullt i butikerna. Men vad gör man inte för lite julklappsshopping??:) För det är väl det julen handlar om, stressa, pynta, handla julisar, komma i julstämning, för att sedan jula i några dagar och sedan pynta av... Men åh som jag njuter, bara snön kunde falla....

Inga kommentarer: