14 december 2008

tredje och sen hem

Och så var det 3:e advent. Tände nyss ljusen och äter äppelkakan jag gjorde igår, från min data spelas all sorts sliskig rn'b love music, inte som jag valt själv, utan från last.fm. Helt okej. Sista advent för mig här, sen åker jag hem, firar 4:e advent hemma:) Ska blir så skönt att komma hem, hem, hem. Fin känsla det.
Nu ska jag börja packa, byta musik och längta tills det blir kväll och jag kan sova och sedan vakna för min måndag.

Sitter o funderar på min drömsäng, hur den ska se ut... Ganska hög, så man kan kasta sig på den utan att dimpa ner. Stommen in ljust trä eller svart metall kanske. Fluffiga täcken, men inte dun, för det är så tungt. Många kuddar, fast jag bara använder en till att vila huvudet på. Perfekt om man vill sittligga i sängen och skriva eller skissa eller få frukost på sängen. Påslakanen skulle vara vita, det är så fräscht, lakanen hade kunnat få vara, vita dem med, kanske ibland, ljusrosa eller mintgröna...Örngotten hade fått vara i alla möjliga färger och mönster, jag älskar färger, då blir man glad. Min filt, den får jag inte glömma, den ska vara varm och mysig. Kanske ceriserosa...

Inga kommentarer: