12 december 2008

när man vill

Just nu får jag ofrivillig musik inpumpad i mitt rum. Sean Paul, Ashanti och diverse, det hade kunnat vara värre. Och för att se de från den positiva sidan; jag slipper sätta på musik själv.

Nu går jag bara runt och försöker få tiden att gå. När det är så nära så blir dem sista dagarna sååå långa. Positivt; för då hinner jag med o plugga hur mycket som helst...

Tror jag ska iväg o köpa massa gott sen, kolla film och tycka synd om mig själv, ja de behöver jag!

Imorgon, ja då blir de...GISSA! Yes I will do it, I will, I will, I will! Pepp pepp pepp!

Förresten ska jag tipsa om www.last.fm! (ja okej, förmodligen är väl jag sist på det som vanligt, men för den som är ännu senare än jag.) Det är iallafall en musik-sida, man blir medlem, skriver in sina favorit artitster, sedan tipsar sidan om annan musik som liknar vid sina favoriter. Och på de viset slipper man ladda ner massor, som är både olagligt och jobbigt, dessutom hittar man massa nya artister vilket alltid är kul. Jag har tendens att lyssna på dem gamla vanliga liksom. Lite drygt i längden ju...

Så gör de. Puss.

1 kommentar:

Astrid sa...

ooh, tack för tipset om sidan, den sak jag spana in! förresten så gillar jag din positivitet, kunde varit värre, o man slipper ju ha beslutsångest om vad man ska lyssna på. :)

Yes you can sophie, you can do it, you can do it! Jag hejar på dig min stjärna :)