25 maj 2011

Reversed

Provet igår gick åt helvete, (ursäkta språket) på riktigt. Jag lämnade klassrumet, klockan var runt sex och medan jag gick ner för den terracottafärgade gatan, kände hur den ljumna vinden sakta svepte förbi mig, hur kvällssolen gassade mot min kind, just då kände jag att livet va ganska bra ändå. Trots en urusel tenta, trots att jag var arg på läraren som ställde orelevanta frågor, nej jag var inte ens arg, hur kunde jag vara det? Allt var ju precis så som det hade blivit, och jag kunde inte göra något åt det. Tiden var kommen och tiden var förbi och jag gick ner för gatan, det doftade blommor och sommar och värme. Jag var nöjd för jag hade gjort mitt bästa, jag var inte arg för det var inte lönt. Jag log inombords åt att jag fann en känsla av lycka trots att allt nyss hade gått åt helvete.

Godnatt

1 kommentar:

Anonym sa...

Nästa gång jag blir arg och irriterad över något jag ej kan göra något åt ska jag läsa dina kloka ord, även om det är höst och det är grått,regnigt och blåsigt.
Välkommen hem Fialotta!
Kram