14 mars 2011

update

Tror jag måste göra en update för att skipa Green Turtle Lodge rättvisa.
Stället var otroligt, stranden, den öde stranden, omgivningarna, naturligheten, havet och solen.
Stället var fascinerande och det gjorde nånting med mig. Det satte mig i någon slags reflektions-mode. Över livet, allt och inget, vårat vara på jorden, våran connectedness med världen och hur disconnected jag var där. Mobilen utan täckning, långt ifrån civilisation, as we know it, långt ifrån det jag är van vid, långt ifrån. Men det var en härlig och konstig känsla på samma gång, att vara så avskärmad, härligt underbart och underligt skrämmande. Jag tror jag upplevde någon slags känsla av att bara vara mig själv, med mig själv och just det påverkade mig för det har aldrig hänt innan. Men det var coolt, väldigt. Och vackert, otroligt.

2 kommentarer:

Anonym sa...

det låter som en fantastisk känsla! man borde skräma av sig från livet lite oftatre, och bara vara..

tack för skype igår :) Saknar dig!
Astrid

marirose sa...

Fin upplevelse alltigenom. Som du uttrycker det -att hitta hem till sig själv. R-M