11 mars 2011

nuet

Sitter på terassen, äter min frukost. Tittar ut över trädgården och gatan utanför. Bilar kör förbi, motorcyklar likaså, lite för snabbt. Människor promenerar förbi, den ena väster den andra österut. Inser hur bra jag har det, här i värmen, jag uppskattar det faktum varje dag, men än lite mer när jag tänker på nuet. Om några veckor kommer syster, då sitter vi där tillsammans. Bror är ju redan här...men han sover i vanlig ordning. Om ytterligare några veckor sitter jag här med Assal och Tessie, då skär vi upp färsk frukt och äter till frukost. Ananas, banan, papaya, mango.

Om några timmar åker jag till en beach resort över helgen, Green Turtle Lodge. Relaxation deluxe.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Man ska tillvara nuet och hitta positiva saker att glädja sig åt.
Hoppas du får en UNDERBAR helg.
Kram mamma

marirose sa...

Oh, vad mycket intressant jag har att läsa. Har inte kollat dina texter på ett tag.