01 februari 2011

Första skoldan och andra missöden

Idag hade jag min första föreläsning i Public Int'l Law. Satt och mådde illa/hade ont i magen/skakade av näringsbrist i typ två timmar...Föreläsningen i sig var bra, men min koncentration var lika med noll. Får se hur mina anteckningar ser ut när det är dags att gå igenom dem, haha!
Imorgon har jag föreläsning i två av mina fyra kurser; Africa in the Global System samt Regional Geography of Western Africa with special reference to Ghana. Ska bli spännande, med förhoppning om att jag mår bättre då!
På fredag har jag veckans sista föreläsning i kursen Poverty and Rural Development.
Är väldigt nöjd med mina kurser, men är lite orolig för den första. Det var längesen jag läste juridik och memorerade cases i mängder. Jaja, det ska nog gå.

Nu sitter jag här o svettas i rummet, ska in på mitt rum (AC-rummet). Haha, tänka sig att hemma frös jag. This is good!

Just det, jag har glömt o berätta om översvämmningen. Det var lite spännande. Eller inte. Åtminstone intressant. Det är sånt som händer, i Ghana, när man inte har ett elgenerator. Elen går av, kranen skruvas på i tron om att vattnet ska rinna, man glömmer skruva tillbaka, elen går på, pumpen går på, ovanvåningen fylls med vatten, efter att duschmunstycket har stått o sprutat vatten i flera timmar. Det var kul, att komma hem, och börja skyffla vatten, i timmar, och sen somna, av utmattning. Sånt är livet. Typ.



Promised to write a summary in English for all my English speaking friends:)

FIRST DAY IN SCHOOL AND OTHER MISFORTUNES

Had my first lecture today in Public Int'l Law. It was all new stuff though interesting. Unfortunately, during the two hours the lecture was held, my stomache hurt, I felt nauseous and almost as weak as a tiny baby bird. I'm fearing to go through those notes given the difficulties I had in concentrating. And not only that, it was a looong time since I studied law, or at least so it feels, and memorizing hundreds of cases seems like decades ago. Somehow it will work out.

In addtion to the law course I'm taking Africa in the Global System, Regional Geography in Western Africa with special reference to Ghana and Poverty and Rural Development. Exciting!

In the picture above you can see my dad scooping water due to a self caused flood we had in the house a couple of days ago. It was, a unique situation, to say the least. I fell asleep after midnight, exhasuted after scooping water for hours.

1 kommentar:

marirose sa...

Så intressanta kurser du läser. Bra att du har erfarenhet av att plugga juridik. Krya på dig beträffande magen.
Malmö idag, disigt och råkallt att det känns ända in i märgen. Kan du be solen titta hit en smula och tina upp våra själar?