02 december 2009

Jul-pyssel






Ja och då är julmånaden här, underbart!:) Jag älskar julen, det är den mysigaste tiden på året.Och som ni vet älskar jag att pyssla och julen är den perfekta årstiden! Jag har pysslat och fixat med julstjärnor, beställt gardiner från Halens som ska sättas upp så fort de är levererade. På fredag ska jag o Fredde handla julklappar och på lördag ska jag vara hemma och baka lussebullar med mandelmassa i, slå in klapparna och lite plugg förstås, man har ju ett liv utöver julen också, även om det hade vart kul att tillägna hela december till julpyssel och stök!
Hyacinter i glasvaser är superfint och dessutom doftar det i hela lägenheten när dem slagit ut, vackert och gott:) Jag har avlt vita för att dem passar bäst ihop med julens färger; rött, guld, silver, grönt osv.
Mitt ljusarrangemang blev jag nöjd med, simpelt och fint. Jag dekorerade med kanelstänger och guldpärlor på fatet. Ljusen dekorerade jag med band och klistermärken som jag hittade i pyssellådan! Ett tips; istället för att köpa band kan man spara på alla sidenband som sitter i varsin axel på vissa plagg man köper, jag använder aldrig dem till att hänga upp kläderna med iallafall. Så klipp av dem och spara i lådan tills du vill dekorera något!

************************************

GOD JUL <3

2 kommentarer:

tessie sa...

ah vad fint du har gjort! och dom där muffinsen alltså. give praise to christmas! I said GIIIVE PRAAAAAAAISE. jesus loves you

marirose sa...

Kan jag hyra dig till nästa jul. Så fint du gör