29 mars 2009

Vår i Skåne

Igår var jag och såg Collie Buddz på Inkonst. Sjukt nice. Sköna människor med skön attityd. Det var en härlig stämmning. Riktigt kul att få se reggae/dancehall artister live. Det är inte varje dag det. (Lyssna på honom här brevid) Jag kom hem sent men hann ändå sova ut, trots det fick jag ingen lugn morgon, då vi total-ignorerat det faktum att man ställde om klockan natten till söndagen. Fredde skulle spela match och hade samling kl12.15, "11.30" så ringer Freddes coach och undrar var Fredde befann sig. Då fick vi chocken(!) Utan frukost, tandborstning och annat som hör morgonen till körde vi i förbjuden hastighet till Smörlyckan. Där blev jag dumpad ur saaben och fick sedan lite halvt förvirrad ta mig hem till mamma. Men solen sken och väl hos mamma fick jag god soppa med bröd. Vi gick sen ut på framsidan, mamma rensade ogräs i rabatten och jag drack en kopp te i solen. Jag tror jag har lyckats dra med mig lite vårväder hem:)


2 kommentarer:

Astrid sa...

vilka fina bilder :) see you soon!

marirose sa...

Inte dumt att bli dumpad hos mamma, eller hur. Dessutom härliga bilder. Bra att du tog med dig lite vår från ön / Rose-Marie