21 mars 2009

Vänta inte på tillfället - ta det!

En karusell med ett antal vagnar, ett antal människor, vissa åker en ganska långsam säker runda, de hoppar av på förutbestämda stationer gör nyttiga saker där emellan och hoppar sedan på för att säkert ta sig fram till slutdestinationen. Intressant. Andras runda kan vara lite vildare i sitt slag, det går lite häftigare i svängarna för att helt plötsligt ta en omväg eller genväg och upptäcka något helt annorlunda, de hamnar på nya platser och träffar nya ting. Spännande.
Jag vill susa fram för att ta de lugnt ibland, lära lite på vägen och upptäcka allt det jag inte vet. Jag vill se nya platser och till slut 'end up', inte där jag trott utan där jag trivs.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Du ger oss så kloka visdomsord Sophia.
Kram mamma

Anonym sa...

jag gillar rubriken! ska försöka leva mer efter den. pusshej!

Astrid sa...

"..till slut "end up" inte där jag trott utan där jag trivs." exakt så tror jag är viktigt att tänka :) här sitter man och försöker staka ut sin framtid, helt förgäves tror jag :) tack för fina ord sophia! :)