23 mars 2009

Jag ska bli 100 år!

Nu blir det sådär jobbigt. Väldigt nära, vilket gör det drygt. Att vänta. Eller fördriva tid. Jag är inte ens trött, så kan inte gå o lägga mig utan måste sitta här och FÖRDRIVA tiden. Vill ju bara somna nu och sen vakna till en ny solig dag. Ja det vill jag. Jag vill gå på lecture, jag vill plugga i biblan, gå på ännu en lecture och sedan hem. Fördriva tid. Sedan tisdag, en tutorial, biblan, en lecture. Hem. Packa, packa mer, rensa kylen, bocka av alla listor! Jag har tusen listor. Alltid. Och jag förnyar dem varje dag, för att ha mer kontroll över allt som måste göras. Dessutom är det kul, att skriva listor och planera. Jag vet en som ogillar dem (FREDRIK) men det gör inget för jag vet massor som älskar listor och är precis som jag. Det får du leva med Fredde!

Jag ska kolla igenom mina listor nu inför resan. Egentligen kan man tycka att jag inte behöver skriva lista inför varje resa, det har börjat bli en vana att packa. Men tänk, TÄNK om, OM man glömmer något bara för att man inte skrev en lista. Ja då skulle man ångra sig djupt... för att man inte höll sig till sina traditioner och skrev den gamla vanliga listan.

Jag ska fortsätta med listor och fortsätta försämra mitt minne. Det kommer ändå bli kass om en sisådär 80 år.

4 kommentarer:

Anonym sa...

hahaha roligt att du skriver listor och ÄNDÅ glömmer saker!

Freddie sa...

hahaha eller hur... imponerande!

Astrid sa...

listor is the shit, de andra vet inte vad de missar ;) haha!!

Angelica Jälén sa...

Listor rules!!! Vad skulle livet vara utan försök till kontroll, kontroll är till för att man ska kunna tappa kontrollen och leva i nuet. Jag är likadan Sophia, har också alltid ett par listor liggande redo. Kram angelica