17 februari 2009

ABBA

Var på min första träning med Wimbledon ikväll. Coachen hämtade upp mig nästan precis på samma ställe där jag vände för att gå hemmåt förra gången då jag aldrig kom till träningen!

Tränaren Patrick var en trevlig liten man, ursprungligen från Mauritius. Första tjejen som kom hälsade inte på mig, dem var ganska kalla dem flesta. Vissa mer pratsamma än andra förstås. Det blev bättre ju längre in i träningen vi kom. Dem var duktiga, alla hade bra teknik och dem hade ett fint passningspel. Kände mig lite lost i spelet, det är svårt att anpassa sig till lag i början, men det ska väl bli bättre. Tråkigt var att jag sträckte ljumsken (tydligen heter det groin på engelska, visste inte vad det hette) i slutet av träningen.

Efter 1½ timme när träningen var slut skrev jag på för dem, dem är bra trots att dem inte tränar mer än en gång i veckan, tränaren sa att dem är för lata för de...hmm.
Men det passar mig, hinner nog inte mer mycket mer... Matcherna är på söndagar kl.2 så de blir bra!

Fick smeknamnet ABBA för att jag är från Sverige. Har hört många olika smeknamn men inte något i närheten av ABBA, anyway, ABBA it is!

Toodleoo!

1 kommentar:

Astrid sa...

hahaha ABBA, det var något nytt! :) ska jag också börja kalla dig!
Härligt att du hittat en lag nu äntligen! Efter omständigheterna kan det väl inte bara mkt bättre? Träning en gång o match en.. Synd med ljumsken bara, hoppas den kryar på sig! :)
Godnatt min Sophunny :)