11 december 2008

vilket jullov!

För någon dag sedan fick jag höra av en av mina flatmates att jag alltid var irriterad över något. O ja det kanske är sant, och ska föröska att inte vara det längre, inte över småsaker liksom, men hur jävla lätt är det när man har grannar som tänker med ******** och inte har något annat än spån i huvudet. Jag blir såå irriterad; nu är det stopp i vasken, varför? För att folk inte skrapar av sina tallrikar innan de diskar!! Detta har resulterat i totalstopp, totalt stopp, helt stopp, jag kan inte diska, ingen annan heller. Men(!) vem kommer ta tag i det, förmodligen dem som skrapar av tallriken innan disken, nötskalen kommer stå som tappad bakom en vagn och låta disken gro.

Över till något mer kul. Imorse åkte systern min till Ghana, 4:30 steg hon upp och vid 4:50 gick vi ut till bussen. I den friska vintermorgonen stod vi tills hon hoppade på bussen till Heathrow och påbörjade sin julresa till Ghana:) Lucky Marilyn! Ner till värmen, solen, havet och stranden. Söta apelsiner och smakrik ananas. Åh vilken semester, vilket jullov.

1 kommentar:

Astrid sa...

Åh, sophia jag förstår hur irriterande det är!! Precis som du säger är det ALLTID den som inte skapat problemet som får lösa det, hur typiskt är inte det??
Jag hoppas ni hade det bra när marilyn var där iaf :) snart kommer du hem till ett kök utan stopp pch utan nötter, då kan du släppa irritationen och bara julmysa:) jippie!!

förresten så kollade jag nyss på tessies tossebilder, och det fick mig att sakna den mysiga sommaren med picknicks, solbränna, målade naglar och avslappande dagar :) det var fina dagar!