10 november 2008

Känner/kände mig lite omotiverad till o plugga, eller snarare förvirrad när det kommer till vissa ämnen i skolan. Men så ringde pappa, pratade lite och muntrade upp mig, det var kul att höra hans röst:) Han sa till mig att kämpa vidare och att jag klarar det även om det känns lite svårt ibland...
Sedan satte jag på sången som pappa alltid sjöng för oss när vi var små, nämligen, n'kosi sikeleli Africa. En väldigt betydelsefull sång för mig, kanske inte på det sätt som många andra refererar den till men den är fin i alla aspekter.
Jag får känslor av lugnhet och frihet trots att jag inte förstår ett ord av vad dem sjunger, vad känner ni?

2 kommentarer:

Anonym sa...

jaa känner att ja saknar dig och att de ska bli kul att ses snart Igen:D haha naa men ååh du klarar de sooophiee, sen när vi båda e klara me allt plugg startar vi företag , du e juristen och jag e..ehm jaa marknadschef, o så e vi båda VD oxå haha, U can dream can u(A) Misss juuuu

Energia sa...

Vad fint av din pappa! Har nog inte själv hört låten...

Kram christina