27 november 2008

Julfrossa!


Jag slår in varje paket med omsorg, pappret är silver, vit och ljusblått och är möstrat med små granar och stjärnor. Silvriga, vita och glittriga rosetter pryder paketen. Egentligen hade jag velat att denna julen skulle gå i guld, men har letat länge efter ett fint guldigt julklappspapper utan framgång. Minijulkulorna som jag ska hänga i fönstret på söndag är iallafall guldiga.

Idag har jag köpt julklappar och hittat en alldeles underbar pärlaffär, man blir alldeles lycklig och färgerna går efter regnbågen. Jag har tur som har med mig min smykesverktyg för nu kan jag sitta och pyssla i vanlig ordning. När jag vill ha ett uppehåll från plugget drar jag fram allt som kan tänkas och är gjort för pyssel eller dekoration.
Jag ska riktigt frossa i julen i år, åh vad jag tycker om julen!

Förresten, några förslag på hur jag ska fira 1:a advent?

3 kommentarer:

Energia sa...

Jaha.. Har julen olika trend färger? Trodde det var rött & grönt varje år med vitt & guld. Men det kanske finns fashion i julen också! Kanske kan du köpa en julkalender =)
Jag vill baka lussekatter men vet inte om det är tillåtigt innan den 13 december ;)

Anonym sa...

Baka några scones till frukosten och tänd ett ljus. (glöm inte att blåsa ut ljuset igen) Köp inga pepparkakor Marilyn har gjort det misstaget. Julkalender kan du göra själv om det inte går att köpa. Du kan alltid göra det mysigt.
Kram Mammi

Astrid sa...

MYS! Du är så pysslig Sophia, önskar att jag också var det :) Min jul går inte i någon färg alls :(
Jag tycker du ska ordna dig en adventsljusstake om du inte redan gjort det, scones var en bra idé! Och sen göra apelsiner med röda band och stoppa nejlikor i, finns inget som luktar så mycket jul som sådana apelsiner :)