29 november 2008

från det ena till det andra


Tände mina ljus nu när jag skulle plugga för att få mysstämning och på samma gång tappade jag ner något bakom skrivbordskanten som står precis vid fönstret där ljusen står. Jag böjde mig över och "tzsztszsz" lät det och snabbt sniffade min näsa upp den brända lukten av hår. Reflexmässigt drog jag handen över luggen på samma gång som jag häftigt öppnade fönstret för att vädra, för om jag inte gjort det så finns chansen att brandalarmet gått igång och då hade jag fått betala £50 och det hade jag inte velat. Då hade jag förstås skylt på att jag sprayat air freshener i rummet för att tydligen kan det också sätta igång brandalarmet, men vet inte om dem godtagit den ursäkten då dem varnat oss för allt som kan sätta igång larmet. Airfreshner, hårspray etc. Vi har massa regeler här på dagiset(ibland känns det så) bl.a. får man inte laga mat om man tar receptbelagda mediciner. Så har man svår pollen-allergi får man inte laga mat på flera veckor. Ja det är iallafall vad reglerna säger. Här bor jag i mitt eget rum, betlalar 7000 riksdaler i månaden och ni anar inte så många regler vi har.

Och, ja, mammi, jag lovar att inte starta några bränder och att komma ihåg att släcka ljusen. OM något av det skulle hända så är det iallafalla inte gjort med mening och OM, då får ni reda på det här i bloggen!

På kärt återseende. Soph.

3 kommentarer:

Astrid sa...

haha du får vara rädd om krullet sophia!
jag fattade inte det där med att man inte får laga mat om man tar receptbelagd medicin, det verkar ju helt sjukt?? Var ska man äta då då? o hårspray, ska man gå ut varje gång man använder det då? :p usch ja, jobbigt med regler! Hoppas du får tag i billigare och friare nästa år :)
Mys försiktigt men mycket :) För julen är här och hur mysigt är inte det?!

Energia sa...

Gud, vilka regler ni har. Tur du inte går på receptbelagd medcin då för då får man väl antingen svälta eller bli pank om man tvingas äta ute hela tiden!
Har du brandsläckare på rumet?!

Sköt om dig!!

Anonym sa...

Kul att du fick en mysig 1:a advent trots brand i håret.
Ska ni ha lussefirande också?
Mammi