20 november 2008

det är ok att vara ung och fattig men om 30 år ska jag vara gammal och rik!

Har nyss varit på en 'dagen efter'-prommis. Ja dagen efter träning alltså. Behövde sträcka ut och mjuka upp musklerna, hade sjuk träningsvärk sen igår. Tog med kameran och snappade massa fina foton från parken som ni ska få se:) På vägen hem gick jag inom Sainsbury's och köpte tandkräm och tvål men mest av allt för att ta 4 passport sized pics. Jag satte mig i "automaten" och på något vis råkade jag trycka fel och istället för 4 foton kom det ut ett stort! Jag skrattade och grämde mig över att spilla £4 på ett onödigt foto, gick in i automaten igen och denna gång valde jag rätt, och ut kom 4 nya! Fotona är till skolans registrering av the quest. Ett program kan man kanske kalla det, där man väljer olika uppgifter, samlar poäng och så ser det bra ut på CV! It better pay off in the long run(=FET LÖN!)

Jag ser lite thug ut på bilderna, med min grå hoodie och arroganta blick. Jag försökte le, men kvinnan i automaten sa bestämt åt mig på vänlig brittiska att jag inte fick le, inte visa tänder, inte ha glasögon, inte ha hår som stack ut (my curls did) etc. etc.

Usch nej, nu börjar det blir mörkt ute och klockan är bara halv fem! Det blänker sådär oranget, som när solen går ner, mot den vita presseningen på bygget härute. Kan vara lastbilarna men jag låtsas att det är solen...

Ciao!













4 kommentarer:

Astrid sa...

det verkar vara en fin park du har där :) mysigt! jag får komma över o ta mig en titt nån gång ;)berätta mer om questet! är det en tävling eller?
här är det också alldeles mörkt vid 16.30, men man får försöka se den från den mysiga sidan :) en anledning att bara mysa, tända ljus och kura ihop sig!

Anonym sa...

Så fina novemberbilder. Att det kan se så härligt ut vid den här årstiden.Rose-Marie

Energia sa...

Hej Sophia!
Nu har jag uppdaterat mig i din blogg! Kul å höra om din vardag. Vad dansar du för något?
Jag ser du har en fotograf öga på dina bilder!
Kram

Anonym sa...

va fina bilder! ser jättemysigt ut i parken