21 oktober 2008

jultankar:)


Märkte först imorse att solen går upp senare, nu halv åtta har solen inte riktigt stigit fullt och igår halv sju var de redan ganksa mörkt..

Hösten smyger sig på men har inte varit så uppmärksam vid det. Har så mycket att göra att jag inte hinner tänka på det. Skönt! Det är så de ska vara. Sen vet man ju också att med hösten kommer vintern och därmed Julen. Åh, jag längtar till julen, hoppas den blir mysig i år:)

Knäck och lussebullar bakade på äkta smör. Julstjärnor och adventsljusstake med firande var söndag. Nejlikor i apelsiner som doftar gott och pryder alla dammiga fönster. Också adventskalendern på tv! Den får man inte glömma, jag hoppas varje år att den ska vara bättre än mysteriet på greveholm. Den kommer ni väl ihåg?
Chokladkalendern ska också köpas, 2006 fyllde jag alla chokladrutor med marabou för den choklad som kommer med kalendern är inte så god...förra året köpte jag o Fredde en rättvisemärkt med Divines chokladhttp://www.divinechocolate.com/home/default.aspx , mm så god, den rekommenderar jag stark!

Ska nog planera inför årets julpyssel nu i idagarna, har redan börjat skriva upp vad jag ska handla till nära&kära...

Åh, nu kommer jag ha sådan mysig känsla när jag går till skolan:)
(God Jul, i förväg)

1 kommentar:

Astrid sa...

haha, sophia :) julen ska bli mysig, jag är också riktigt julladdad! lussekattsbakande, adventsfirande, julmarknader, LUCIA.. :) min bästa dag på hela julen är lucia!
mindre än 70 dagar kvar btw!

god jul till dig med min vän :)