08 oktober 2008

Åh kanelbulle, ljuva, ljuva kanelbulle

Fick nyss veta av min kära vän astrid att det är självaste KANELBULLENS DAG idag, herreguuuuud! De e ju min dag de ju, som Astrid mycket fint påpekade. Jag ääälskar kanelbullar, det är galet gott ju. Frågan är om jag ska/kan vänta tills jag är hemma för o baka i efterhand eller om jag bara Måste göra de nu...
Det roliga är ju att om jag inte hade fått reda på det, hade jag aldrig felt the urge att verkligen behöva baka. Tänkte dock på kanelbullar här om dagen... Jag berättade om den underbara klassiska Svenska(?) kanelbullen för mina flatmates. Åh! And it's nowhere to be seen in the U.K. Hm, ska kanske söka efter ett svenskt bageri i England, de kanske kan skicka dem med express...??
Frågan är, frågan är...kommer kanelbullarna att smaka likadant? Nej, har inte de svenska äkta smöret, och, och inget Pärlsocker. Which is a Must! OMG, kommer få vänta tills jag kommer hem..

However, kunde jag baka dem i Ghana kan jag ju baka dem här...hmm...Tough Decision!!





Mitt rus (över kanelbullarna) har lagt sig något...jag bara spottade ut mina tankar och skrev ner dem så snabbt mina fingrar kunde typa!


Åh kanelbulle, ljuva ljuva kanelbulle.

3 kommentarer:

Anonym sa...

hahah d var roligt... att ditt rus har lagt sig något...

Sophunny sa...

jag vill ha vill ha, kaneeelbulllleee
:):):):):):):):):):):):):):)

marirose sa...

Det vore kul om du kunde göra en lista på allt som saknas i London/England, som t.ex pärlsocker. Man kan inte heller köpa citronpeppar - det har Leni sagt.