13 oktober 2008

Första träningen med KULFC

Tränade fotboll ikväll med KULFC, (Kingston University Ladie's Football Club)
Hade förväntat mig lite mer, eller kanske inte...
Laget hade inte vunnit en enda match på hela förra säsongen och i slutet av träningen sprang 20-25 st tjejer runt på 7-mannaplanen med 11-mannamål och spelade "match", 8-åringarna brevid hade bättre passningspel och mer förståelse för fotboll än mina medspelare...

Vill inte låta negativ, jag är bara realistisk. Nackdelen med ett dåligt lag är inte bara att det är...dåligt utan att skaderisken är mycket större då många av tjejerna inte vet vad dem gör med varken ben(hårda sparkar på smalben och fötter) eller armar(vassa armbågar eller skarpa handflator i ansiktet)...

Åh jag längtar till att få spela riktigt fotboll...

1 kommentar:

Astrid sa...

vad tråkigt att du inte var nöjd.. :( finns det inte lag utanför uni. som du kan gå med i då? kolla upp det! måste finnas något som är lite bättre än sådär..
sköt om dig soph, på onsdag åker jag till skåne! kommer sakna dig där...