19 september 2008

Har nu kommit fram till Kingston. Allt känns i genomsnitt bra, alla är välkomnande och trevliga. Allt är väl organiserat och man känner sig inte bortglömd.

Dagen startade 9.15 med Welcome and Orientation-Day at Rose Theatre. Där fick vi kaffe, te och biscuits. Sedan hölls de trevliga tal från members of staff. Vid 11-tiden gick vi i grupper om 15 på guidade turer genom Kingston, vi hade en rolig guide med konstig brytning som rådde oss om vilka affärer vi skulle gå till, dyr, billig, crappy but cheap. Hennes största råd var att köpa billiga crappy clothes at Primarks and H&M, 'cause the clothes only last for a season and so does the fashion! Pretty Funny!

Vi hamnade till sist på Pehnryn Road för en light lunch, then of to International Fair för info om bankkonto, sport societies etc. Jag vill gå med i football och Law society...Det ska fixas på fredag nästa vecka på Freshers Fair.

Ikväll hängde jag med mina dorm mates ut på Oceania, den enda klubben jag vet om änsålänge, för det är den alla talar om. Det var ett nice ställe, olika dansgolv på olika plan, de kändes lite som en labyrint. Jag, min norska dorm mate Ellen(tror jag hon heter) och "Paco" dansade loss på discogolvet. Det blev Grease, Spice girls, twister och salsa! Riktigt kul... var egentligen inte så sugen att hänga med men what a heck, tänkte jag och när man minst anar de!:) Vi stannade inte så länge, men man ska gå när man har som roligast....

Walking tour of London tomorrow!

goodnight friends - I'm confused and my fusebox prevents me from sleeping;)

Inga kommentarer: