05 maj 2011

du o ja sommarn, du o ja

Sitter här med fönstret öppet och tittar ut på sommaren. Ja, de känns lite tråkigt att sommaren lever livet utanför och jag lever student innanför. Men med fönstret öppet connectar vi lite iallafall, ja o sommarn. Astrid sa till mig att njuta av det faktum att jag kan sitta i sommarkläder, trots att jag inte kan vara på stranden och njuta. Då svarade jag bittert men sant att jag igår njöt av att kunna ha jeans på mig, för det vara bara 25 grader ute.


Jag, i vad som ser ut att vara en oskön position, faktum är att jag bara kramar mina böcker:)

Så, nu har jag tryckt i mig ett helt paket Maryland på mindre än 24 timmar...igen. Dilemmat jag står mellan nu är om jag ska köpa hem några paket till för att förgylla tentapluggandet eller om jag ska lyssna på allt hälsotråk och avstå. Grejen är den, att om jag inte köper maryland bakar jag chokladbollar eller nått annat sött, så oavsett sitter jag till slut mätt och belåten med kaksmulor runt munnen.


"Ett paket Maryland förgyller dagen"...eller vad är det man säger?

Inga kommentarer: