20 mars 2011

En söndag på Pawpaw Avenue

Ja vardagen infinner sig även i Ghana, här på Pawpaw Avenue.

Idag körde jag till affären två gånger om för att den inte öppnat när jag kom dit kl.10. Söndag=kyrkan och därmed öppnar äffarer inte förrän kyrkbesöket är över. And only God knows how long that will take.

Har sökt jobb via Manpower och är väldigt exalterad över det. Ni vet när man har känslan av att man passar perfekt för ett jobb och ingen annan kan vara bättre passande än en själv. Den känslan har jag nu, men den kommer förmodligen försvinna ganska snabbt. Ja, om en vecka eller två när jag ännu inte fått svar och inser att det var för hård konkurrens. Men men, man måste ju testa.
Nu är det dags att skura badrummet. Det blir så snabbt smutsigt då sand blåser in genom myggnätet som sitter för det öppna fönstret. Och ja, det märks att jag delar badrum med två män. En äldre en yngre, spelar ingen roll, män. Dem verkar ha en tendens att förbise smuts och tycka att allt är lika fräscht i smutsens närvaro. Undrar om dem kommer se någon skillnad efter mitt städingrepp??

Och sen, vet ni vad, sen ska jag baka. Och inte vad som helst. Utan jag ska baka kanelbullar. Mamma skickade med pärlsocker och kardemumma från Svealand och detta är dagen då det händer. Kanelbullar i Ghana! U.n.d.e.r.b.a.r.t.

Här kommer lite bilder från igår. Hoppas ni har en fin söndag, jag hörde att solen sken i Lund!

denhär bilden tog Nikoi på sig själv, så jag antar att han vill att jag ska lägga upp den, haha :p

småkusinerna leker i vattnetbrynet, vågorna var höga så dem fick inte gå långt ut

jag läser boken eat pray love

1 kommentar:

marirose sa...

Roligt att följa dina dagar Sophia och vilken kontrast att förverkliga doften av kanelbullar i ett tropiskt land.
Eat pray and love - på topp bland läsarna just nu - själv har jag beställt den på biblioteket.