21 februari 2010

Fredagsnöje: packa!

1 mars. Dagen D. Eller egentligen blir det nog den 27 februari, ja. Dagen D. Då flyttar vi alla våra möbler och prylar till Lund. Lägenhet med balkong. Balkong med sol, balkong med grillfester, te-drickning, kak-kalas, mini-trädgård och mycket annat. Underbart. Jag kommer cykla, cykla, cykla, överallt. 15 min till skolan, 15 min till jobbet, 20 min till stan, 3 min till mamma, 7 min till Tessie och Smörlyckan. 5 min bort till torget likaså till Willys. Nära nära nära. Cykel cykel cykel. Jag säger då det, vad livet kommer bli enkelt. Föreställ er en dag utan packning på 5-7 kg. Föreställ er en dag utan matlåda. Föreställ er en dag utan planering med busstider in i minsta detalj. Föreställ en fri Sophia. hihihi! I'm loving it.

3 kommentarer:

taz sa...

YAAAAY! 7 minuter till sophia :D hihi gonna be great! och vet du vad som ligger precis mellan våra hus, sweet lemon! typ precis mellan. så vi kan stämma möte där, perfekt.

astrid sa...

åååh, härligt sophia! hoppas det går bra med allt! ska bli såå spännande att se hur ni får det sen :) o jaa, skönt o slippa packningen som du snackar om! nu bor jag mellan uni o gymmet så jag brukar gå hem från föreläsningen, äta lunch o sedan gå till träningen. det är underbart och livet är sååå mycket lättare utan en mindre resväska att släpa på varje dag. det kommer bli kalas <3

marirose sa...

Lycka till med flyttningen och gläds åt ert nya boende.