21 december 2009

lite julkänslor och ont i bröstet...

Idag ska jag ut och ta coola foton, har redan massa foton som jag tagit i huvudet. Ska se om jag kan få dem i riktiga foton också! Dem är coola det lovar jag. Jag älskar snön, vintern, när den är som denna. Helt otroligt mycket snö, har itne sett något liknande i Skåne på måånga år. Vägarna man kör på är vita och i lördagsnatt när vi körde från Lund till Malmö, var även motorvägen snötäckt och det fanns bara en fil OCH bilarna(de få som var ute) körde i 50 km/h. Otroligt, otroligt...

Jag gillar det, vilken julkänsla...och om sydsvenskan talar sanning blir det lite plus under onsdag men sen på torsdagen blir det minus igen, på självaste julafton och då får man hoppas att snön ligger kvar. Vilken julafton detta kan bli alltså!:)

Igår såg jag Blood Diamond. Se den. Jag hade ont i bröstet hela filmen och där ska tilläggas att den är ca 2½ timmar lång. Det var jobbigt men OJ så bra. Tänk er för innan ni köper diamanter. Det är upp till konsumenten att ifrågasätta dess legalitet! Se den.

Huvudpersonen Solomon som spelas av Djimon Hounsou är....så otroligt bra. Så stark, mäktig, fysiskt och mentalt. Powerful. Han berörde med sitt skådespelande.

För övrigt vill jag vara lite av en Maddy Bowen. Se den så fattar ni!




Inga kommentarer: