13 oktober 2009

I do.

Jag har sagt ja till hösten, det gjorde jag idag. I utbyte fick jag huvudvärk och halsont, kall vind och sol. Solen blev jag glad över, den värmde. Nu lyser den in genom fönstret så att delar av väggen bir orange, vackert. Om det ändå var 25 grader ute. Men nej, inte lönt att deppa nu, eller deppa alls för den delen. Solen och värmen kommer inte till mig förrän i april nästa år, 7 månader. Om jag ska uppleva värme får jag resa dit istället. Kanske Ghana? Underbara tanke. Verklighet? Vi får se. Jul i värmen, den tanken går inte ihop men...jag kan vänja mig.

Mina hibiskus blommar fortfarande, de tror att det är sommar, vänta bara ni tills jag ställer ut er i kylan, då kommer också ni till verkligheten, precis som jag. Men nej, någon kan ju få leva i en fantasi, en illusion av värme. Det ska jag försöka göra.

1 kommentar:

Astrid sa...

haha sophia när jag läste din rubrik o första meningen så trodde jag du sagt "I do" till fredde! oh my jag fick en smärre chock där! härlig tisdagsförvirring :D