07 maj 2009

en stilla dag

Himeln är gråvit och det är kyligare än det varit på ett tag. Jag har suttit inne o pluggat hela dagen med undantag för promenaden på 200m till torget för o köpa grönsaker och den lilla stund jag satt i parken vid floden och andades frisk luft. Pratade lite med sis på cam och lyssnade till hennes livliga skratt och nu sitter jag här igen - på min blå skrivbordsstol, insjunken från allt sittande, då det är den enda stol jag hyr inte äger - alla lampor är släckta förutom den lilla skrivbordslampan, och det lilla ljus som tittar in vid sidan om den mörkläggande gardinen. Jag älskar det ljuset, naturligt ljus och inte för mycket, det ger en viss stämning när jag ska plugga. Lugn och koncentrerad. Jag känner mig duktig över att ha pluggat så intensivt idag men känner stark press från mig själv att plugga mer, så det ska jag göra nu, boken på över 500 sidor ligger brevid mig och väntar med ett noga valt uppslaget kapitel; Duress, undue influence and inequality of bargaining powers. De' ni!

4 kommentarer:

Astrid sa...

vad duktig du är soph! om det känns bättre så har jag också suttit inne o pluggat hela dagen idag..
pressa inte dig själv för hårt bara, det är bra för hjärnan o ta paus, en liten studn i parken sådär ;)
puss!

tessie sa...

idag önskar jag nästan att jag hade haft nåt att plugga! har varit ledig och suttit hemma och svettats hela dagen. så njut över att du har saker att lära dig :D du är duktig!

Anonym sa...

Inte många veckor kvar nu. Snart får du vila skallen från juridik och istället fylla den med PAD-nr.
kram mamma

marirose sa...

Du har en gåva Sofia, både att förnimma ögonblicken och uttrycka dem. Glad att få ta del av dina texter och så passar jag alltid på att lyssna på Ziggy Marley.