08 mars 2009

sunday longing for monday

Spelade min första match med Wimbledon idag, det gick bra; jag gjorde första målet(!!) och skadade min fot på samma gång. Så nu sitter jag här med bultande smärtor, det gör riktigt ont, jag svalde nyss 2 alvedon och hoppas att det ska hjälpa! Idag skulle jag ha pluggat. Inte visste jag då att bortamatchen var 1½ timme iväg, vilket inte bara betydde lång dag(kom hem kl 18.30) utan dessutom kallare väder. Jag själv vaknade upp till strålande sol och vårvärme, och möttes av kall vind och regn när vi kom fram. Jag frös matchen igenom.

Nu ska jag försöka organisera allt pluggande (innan alvedonen kickar in och jag blir alldeles sömnig) som måste göras för att hinna ikapp tills imorgon då en ny vecka startar!

Det känns skönt med måndag.

3 kommentarer:

Anonym sa...

åh vad grymt!! and ABBA scores! hehe premier league nästa, pusspuss

Astrid sa...

åh vilka fina bilder! sooool, vill jag också ha!!

Angelica Jälén sa...

Så härligt med våren! Pratade precis med Fredrik i telefon som berättade hur skönt ni har haft det i dagarna! Vilken fin blogg du har! kram angelica & maja