25 mars 2009

lucky jinx

Pigg som en lärka stiger jag upp nu, klockan 4.00. En kvart tidigare än alarmet Varför? Jo för att jag inte kunnat sova de senaste 2 timmarna. Har verkligen inte kunnat sova. Känns som det är en blandning mellan det att jag är nervös och den espresson jag tog vid 9-tiden på kvällen. Smart!

Så vad har jag varit nervös över då.
Jo;
1) att jag kommer vara den enda på perrongen för 05.04-tåget, läskigt, vilket jag egentligen vet att jag inte kommer vara, jag hör bilar, om än få, köra utanför.
2) att jag skulle missa något av de två tågen, eller snarare att tågen kommer vara försenade. Något jag aldrig varit med om här, max 3-4 min isåfall. Transport-systemet i London fungerar super bra!
3) att jag av någon bisarr anledingin inte skulle hitta rätt: rätt perrong, rätt flygplats(?) osv.
4) att jag ska ha sådan super-otur-när-jag-flyger-otur denna dagen OCKSÅ. Men nej, om det händer kommer jag aldrig ha någon resekamrat längre. Jinx on flying med mig liksom!

den tanken att allt kommer gå galant som jag upprepade för mig själv ett antal gånger registrerade aldrig min hjärna, så därför har jag bara sovit 2-3 timmar inatt.

Wish me LUCK!

Nu ska jag göra ett försök att äta frukost.

Soph.

Inga kommentarer: