01 februari 2009

What a terrible wonderful weekend!

Vår helg började med en sen kväll ute på en klubb i Brighton, vi var inte hemma förrän klockan 6, och där emellan var det både skratt och tårar! Vi sov länge för att sedan vid två-tiden bege oss till London, vi var båda trötta så det blev inte världens längsta stay...På kvällen lagade vi mat och tittade på film, Vicky Cristina Barcelona blev det, har hört att den skulle vara bra! Men den blev ju verkligen inte en av mina favoriter. Den tilltalade mig inte, varken handlingen eller skådespelarna, även om man kände igen många fina platser från Barcelona. Vilken underbart fin stad!
Idag började dagen lugnt och vi bestämde oss för att gå på stan en runda. Ungefär då satte jag nästan köket i brand. Skulle koka kikärtor och så glömde jag kastrullen på 6:an och ja vattnet kokade snabbt bort. Detta märkte inte jag förrän en bra stund senare när det började lukta bränt i mitt rum. Fattade inte först vad det var, och sa till Marilyn "känns som om någon har bränt sina toasts" då öppnade jag dörren för att kolla till köket. Man såg inte in igenom glasrutan i dörren för det var alldeles igentäckt med vit rök. Panik! Jag slog upp dörren och sprang mot spisen för att ta bort kastrullen, öppnade fönster och... Ja någon minut senare kom security man uppspringandes och tittade stressat på mig, "I was just cooking some chick-peas" sade jag förtvivlat. Sedan kom brandkåren och ja, ni kan själva tänka er! Jag har känt mig usel hela dagen. Vågade knappt laga mat ikväll utifall jag skulle göra något dumt igen.
Hädanefter köper jag kikärtor på burk.
Hur som helst så var det roligt att ha syrran här. Det blev många skratt och en del irriterade ögonblick också. Det är SJUKT så olika vi är. Ja, det vet ni säkert, men oftast skrattar vi bara åt våra olikheter, vi skrattar för att vi inte förstår oss på varandra!
Min fina fina syster!
Jaja, nu är denna vecka iallafall slut, imorgon börjar en ny och då börjar också skolan, då hoppas jag på noll missöden för min del!

1 kommentar:

Anonym sa...

HAHA och jag som alltid har trott att du e duktig i köket. My mistake!