02 februari 2009

This it what happens

hahahhaa, världens roligaste.

Det har snöat ca 3 dm under natten och när jag vaknade var det alldeles vitt ute, fiint tänkte jag!
Jag gör mig iordning och lämnar sedan hemmet för att ta bussen, när jag kommer ut får jag en konstig känsla, inte bara att det är snö ute men det känns annorlunda.

Jag går min vanliga väg mot stationen och märker att det är ytterst lite folk och bilar ute, pga av snön tänkte jag. Då tänkte jag inte på att jag inte såg en enda buss heller! En tjej har med sig sin kamera ut, och verkar bara vara ute för o fota, inte fattar jag då för att det är pga snön!
När jag sedan går över övergångstället mot stationen står det inte en enda männsika där, inte en enda. Inte en enda röd dubbeldäckare heller. ÖDE.
Jag fattar inte, är detta pga snön?? Jag ringer min kompis och berättar att jag står ensam på stationen, hon skrattar och säger, "It's cancelled! Uni is cancelled!"

På vägen tillbaka möter jag en kvinna som också tittar konstigt efter de uteblivna bussarna, jag frågar henne, "Are you from the UK?" det är hon. Jag fortsätter och frågar varför allt slutara fungera bara pga snön, om det alltid är såhär. "This it what happens when it snows in the UK" svarar hon skrattande.

På vägen hem möter jag ännu fler fotofantaster, en asiat står utanför iQ wave och hasar med fötterna i snön. Unbelievable!

I Sverige betyder snö, slaskiga gator, lite försenade bussar, tjockare kläder, i England betyder det helgdag.
http://news.bbc.co.uk/1/hi/uk/7863374.stm läs om tragedin som lamslagit stora delar av England. Allt är CANCELLED! "People are being warned to avoid non-essential travel"

3 kommentarer:

Anonym sa...

hejhej! jahaaa nej det gör jag inte, tar studenten nu till sommaren, så jag får väl se sen... men det gör du då? :P Är det kul? London verkar helt underbart! :)

Anonym sa...

HAHAHAH vad roligt, som att det hade varit i afrika eller nåt.
men gött, inställd lokaltrafik lagom tills jag kommer :)

Energia sa...

Mmmm men vad mysigt att snön lägger sig och att det blir snö och allt. Man blir bara TVINGAD att sitta hemma och mysa =P me like!