05 februari 2009

När tiden stannar

Jag undrar, varför kan man inte bara få leva. Inga krav, krav på stuider och arbete. Jag vill leva. Uppleva. Jag vill inte ha pengar. Jag vill en långklänning med starka färger och guldiga paljetter, sandaler och mjuk sandstrand. En väska med en god bok, en dagbok, en penna, ett korallfärgat nagellack, grön ögonpenna, en daimstrut. Färgpennor. Där hade jag kunnat stanna. Solen hade lyst hela tiden.



Dragonfly


Everybody's worried about time. But I just keep that shit off my mind. People living on twenty-four hour clocks. But we're on a ride. Yes we're on a ride. We're on a ride that never stops.

Hey Miss Dragonfly, I see you look at me with your beautiful eyes. You must be wondering, what type of creature am I?


- Ziggy Marley -
Lyssna på låten här i videofältet...away from reality.

3 kommentarer:

Anonym sa...

hej gumman!!
Du skriver så bra det är jätte roligt att läsa din blogg blir lidde inspirerad tack
många pussar och kramar Ivana

Anonym sa...

Tack Sophia, för dina tankar samt inspirerande musik som jag din gamla moster annars aldrig skulle komma i kontakt med. Själv har jag senaste året börjat återupptäcka Bob Dylan,för mig är han ett geni. Lyssna på t.ex. Series of Dreams.Rose-Marie

Sophunny sa...

Tack för era söta kommentarer! Jag ska lyssna på Dylan, som för mig är obekant. Ha en fin helg.
Sophia