14 februari 2009

Ja, när Astrid var liten hade hon blont kort hår, får jag lov att säga pottfrisyr? Hon var en söt flicka.

Idag gick Elin och jag ut o joggade vid halv elva, härligt väder, lite kallt men soligt och fint. Vi joggade längs floden i parken bland ankor och andra hurtiga joggare. När vi kom hem gjorde vi en ordentlig frukost. Jag bakade scones och Elin stekte omelett, sedan bänkade vi oss i varsin soffa, åt vår goda frukost och tittade på Lotta på Bråkmakargatan, som för övrigt påminner mig om Astrid, fast bara till utseende, Astrid är inte lika envis och tjurig, haha. Man ser verkligen Lotta som en annan person nu än vad man gjorde när man var liten. Dessutom märker man att det finns en antydning på ett knakigt förhållande mellan Lottas mamma och pappa. Men kanske bara förstör jag för mig själv när jag ser mina favoritprogram nu igen, mer än 10 år senare. Kanske bättre att bara behålla det idylliska, så som det var. Lyckligt och fint och vackert och puttinuttit och underbart. Nej nej, ingen verklighet här inte!




Alla hjärtans dag idag ja, känns ju kul.

3 kommentarer:

Astrid sa...

haha ÅH, lotta :) jag vill också se på den! Vilken mysig morgon ni verkar ha haft, solsken och mys i perfekt lördagskombination!
Och ja, du får lov att säga pottfrisyr. Porrfrisyr med liten lugg :)

Sophunny sa...

porrfrisyr? Nä, nu blev det något helt annat!:O

Anonym sa...

livet har sina ljusa stunder.
kram mamma