03 december 2008

Snacks

Idag har jag bara en lecture från 11 till 13, men oftast har jag ju 2-3 lektioner på en dag. Då kan de vara bra att ha snacks med sig, vilket jag alltid försöker ha. Men det ska va enkelt, gott och mättande, helst nyttigt också. Det är svårt. Men idag however, har jag med mig en hel del, ska nämligen plugga i the library eller the lawbrary som jag mycket klokt kom på här om dagen. Så med mig har jag, banan, äpple, en te i minitermos, rymmer ca 3 dl, och mina nya favoriter; Kellogs Nutri-Grain Soft Oaties, Oat & Chocolate Chip. Om dem finns i Sverige så rekomenderar jag dem starkt, smakar inte kaka, då dem är mycket maffigare gjorda på havregryn och så mörk choklad så klart, en liten treat mitt på dagen!

Hemma i Sverige brukar jag alltid ha med mig torkade aprikoser när jag ska ut, perfekta energi-boosters om man är lite trött och småhungrig! Vad brukar ni snacksa på under lektionen, på jobbet, hemma när ni pluggar?

1 kommentar:

Anonym sa...

Mitt nya favoritsnacks är rostade kikärtor. Kokta kikärtor som rostas i ugn med olivolja och salt. Supergott och nyttigt.
Din hälsosamma mamma