06 december 2008


Det är en trött Sophia som skriver, har nyss kommit hem från London. Åkte in igår med Elin till en av hennes norska kompisar, vi åt julgröt, lyssnade på julmusik och julpysslade. Mysigt. Idag besökte vi Camden market, men det hade jag lika gärna kunnat vara utan. Var väl inte helt på humör. Stressad över skolan, men kan inte sitta hemma HELA tiden. Det blir plugg ikväll så fort jag piggnat till och detsamma imorgon.

Tänk, nu är det bara en och en halv vecka kvar tills jag åker hem! Längtar så otroligt. Köpte en Bob Marley-skiva på Camden för £4, alla gamla favvisar som på minner om när jag var liten, famlijen och speciellt pappa! UB40 var nog dem första musikerna jag hörde, dem och Bob såklart. Dem är speciella. Känns som hemma när jag hör deras låtar spelas...



.Det hade varit magi att få se honom.

1 kommentar:

Anonym sa...

Det hade verkligen varit magiskt att se honom. Ska nog ta och flytta till antingen Jamaica eller Etiopien...Fast helt av allt Uganda, älskar det landet undeeerbart! Åk dit du vill inte hem igen alltså. Jag saknar det varje dag.