19 november 2008

Jag+coach+lagkamrat=träning

Vacker blå himmel idag när jag vaknade upp vid 9-tiden! Min första tanke var att idag är en bra joggingdag. Nu är jag hemkommen från skolan som erbjöd en ganska tråkig lecture som varade i 1½ timme, ätit min tonfiskbaguette och är inte lika pigg på o jogga längre. Jag har världens sämsta disciplin när det kommer till att idrotta själv. Jag har alltid spelat lagsporter, förutom dem år jag friidrottade, men då var man ändå i ett lag, man hade sin coach som bestämde vad man skulle göra och sina lagkamrater som hejade på. Nu tvingas jag vara min egen coach och lagkamrat på en o samma gång. 3 personer samtidigt liksom, de klarar jag inte riktigt. Vet inte hur jag ska göra för att sammanföra dessa personligheter och vara en?! För jag Vill ju idrotta, ha värsta bra kondisen, vara stark och snabb!
Nej jag måste ut, ju förr desto bättre. Måste nog göra en plan på när och vad jag ska träna. I'm all into lists, så varför inte denna gången också. Det är nog listan som är min coach, ja så är de! Lagkamrat? hmm, får skapa mig ett alter ego...!

1 kommentar:

Astrid sa...

ååh, finns det ingen på korridoren du kan träna med? så bestämmer ni typ "torsdagar klockan 18" eller nåt :) så har du en lagkamrat! listan är bästa coachen, jag har tom gått så långt att jag har en 2-do-list på datorn så att jag lätt ska kunna ändra i den och inte tappa bort den.. nästan lite läskigt, det sjuka är att jag följer den också...
lycka till sophie, du får låtsas att du ska träffa mig i parken, som förr! men så när du kommer fram så har du fått ett sms där jag säger att jag inte kan komma.. men då är du liksom redan på G, bara att köra ;) PUSS och lycka till!