12 november 2008

faaancy!

Ikväll var jag och kollade på basketmatcher i en hall några minuter från mig. Jag blev riktigt sugen på o spela! Mellan matcherna gick jag ut o sköt några skott och gjorde några lay-ups, jag satte alla! respekt! haha! Om jag inte hittar något fotbolls-lag snart så börjar jag nog spela basket med Kingtson Ladies.

När jag kom hem, för ca en halvtimme sen lagade jag mat, det blev ris med rotfrukts-röra. Morötter, palsternacka, broccoli, lök, vitlök och paparika. Gott som tusan blev det! Imorgon blir det fisksoppa! Can't wait:) Och inte nog med det så ska jag in till London imorgon för o träffa en kompis från Lund, ska bli riktigt kul! Det blir en fin fin dag!

Får inte glömma att berätta om att jag nu gått med i Kingstons UN-society (United nations). Och därmed ska jag sista helgen i november på MUN-konferens. MUN står för model united nations och är en internationell konferens där man under tre dagar, diskuterar, debatterar och kommer fram till lösningar precis som FN gör, fast detta utförs av studenter över hela världen, och just denna gång i Nottingham. Man delas in i grupper och varje grupp representerar ett medlems-land. Känner mig både spänd och skraj (hur ofta använder jag ordet skraj?) på vad som komma skall. En sak vet jag säkert iallafall och det är att vi måste vara business-klädda hela helgen, fancy fancy!:D

2 kommentarer:

Astrid sa...

det låter som att det är en massa bra saker på G därborta, vad kul! :) njut av de där sakerna som man liksom inte riktigt haft möjlighet till att göra innan, delta i MUN t.ex..:)
PUSS

Anonym sa...

Detta är rätt forum för dig Sophia. Du kommer att se, lyssna och lära massor och säkert få sagt en och annan klok tanke.
mamma