07 oktober 2008

tankar idag...

Det går upp o ner varje dag, skolan är förvirrande, engelskan svår. Idag kändes de dock bättre och jag förstod lite mer än vanligt. Det känns bra när man gets the hang of saker som man inte fattat innan. Och inte nog med att skolan gick bra idag så vann jag också en bok:) Jag blev sååå glad, har nog aldrig blivit så glad för en bok innan. En law dictionary valde jag, skulle ändå köpa en men väntade på att dem skulle dela ut priserna. Kursmaterialet kostar sååå mycket. Åh jag är så glad. Vann den genom ett litet quiz som skulle genomföras på induction week, det handlade om campus i sig, var det och det rummet fanns, vem den och den personen var etc. Happy, happy!


Man känner sig väldigt klok med så många stora böcker...

Ett litet ordspråk av Platon;
Att ta första steget är den viktigaste delen av varje upptäcksfärd och utan tvekan det mest betydelsefulla!

1 kommentar:

Anonym sa...

grattis soph! vad fint skrivet! o law dictionary låter faktiskt lite kul :)
klart att det går upp och ner, med- och motgångar, men man får tänka på att det är det man lär sig av :) du är så positiv genom allt detta och med den inställningen klarar du allt! ;)
PUSS och ha en solskensdag idag!
din ash