20 september 2008

Walking Tour of London

Igår var vi på guidad tur i London, det var intressant, dock lite för mycket historia. Allt guiden pratade om var kungar och drottningar som härskat i England under diverse årtal, Parlamentet, tortyr och (säg det med utdragna bokstäver med brittisk accent)"stunning absolutely beautiful architecture" ... Jag hade förväntat mig en tur som tog oss till Piccadilly Circus, Camden Market, Soho, London Eye etc. men vi fick se Westminister Abbey och parlamentet och dess långa långa historia...ja och Big Ben!
Efter det begav vi oss faktiskt till Soho, men jag var så trött och utmattad att vi bara stannade ett litet tag, på kvällen relaxade jag bara och kopplade in min nyköpta lampa och kuddar till sängen. Nu känns det inte som ett hotellrum längre!:)

Inga kommentarer: